Sunday, September 7, 2008

Kenangan... saat berputiknya cinta pertama


Kenangan.. saat berputiknya cinta pertama.. indah semua.. kau dan aku berdua..
Heheheh.. ini bukan kisah cinta teruna dan dara. Ini kisah cinta seorang lelaki pada persahabatan yang terjalin erat dengan teman. Bukan gay k!
Aku bersekolah di SMK Jalan Apas antara tahun 1994-1996. Aku mengambil peperiksaan PMR di sini. Sekolah yang banyak mengajarku erti hidup, persahabatan, cinta dan pengorbanan. Banyak kenangan yang tercipta di sini.
Pada mulanya aku memang tak suka sekolah ini. Bukan sebab apa. Sebab semua rakan sepersekolahan di sekolah rendah aku di sini telah berpindah ke sekolah lain. Kering aku di buatnya! Namun masa menentukan yang aku ada dunia baru di sini. Dunia bersama rakan-rakan yang mula mengenal erti mempunyai seorang sahabat. Aku belajar bersabar, mengambil peluang pada masa terbaik, menghargai kehadiran kawan dan apa sebenarnya erti kegembiraan, kesedihan dan setiakawan.
Buat teman-temanku, terima kasih kerana sudi menjadikan hidup ini bermakna dengan 'talian hayat' ini. Semoga hidup kita diberkati.. Insya Allah.
Anggota dalam gambar -
(Belakang dari kiri): Azman Landoh, Saharuddin Nohong dan Asfar Kama.
(Depan dari kiri): Pareng Renggi Lawas, aku lupa nama mamat ni, Aku, Zulkifli Umar dan Hermansyah Tupan. Gambar ni di ambil lepas exam PMR. Antara gambar-gambar terakhirku bergelar pelajar SMK Jalan Apas.
LONG LIVE THE MEMORIES!!!

2 comments:

Anonymous said...

Assalamaulaikum roy.. wahhhh ada blog erk.. x sound2 .. roy mamat yg sebelah si pareng renggi lawas tu si halim tajudin.. hehe raya baru2 ni dia ada dtg ghumah.. eh roy banyak lg ka kawan2 yg main blog? :)

Badboyz said...

ndak jugak bah.. ramai yang takut lagi mungkin. wei join frebster apas. check dari si zul punya. lama suda kami carik ko ni...