Saturday, September 6, 2008

Bermulalah Sebuah Kisah


Aku mula menulis lagi. Pernah melangkah tetapi duduk berehat sampai lupa ke mana arah tuju ku. Aku mula melangkah lagi. Mencari arah mana yang hendak ku tuju. Semoga aku temukan jejakku yang hilang. Semoga aku sampai ke destinasiku. Dan selama menanti detik itu... temanilah aku...
Langkah ini bukan untuk melonjak nama. Jauh sekali untuk menjulang bangga. Aku menulis sekadar untuk meluah rasa. Agar jiwa jadi tenang. Agar hati tidak bimbang.
Terima kasih sahabat. Masamu itu ku hargai erat. Ku sanjung penuh semangat. Pohon ku, tinggalkan jejakmu. Sedekahkan katamu. Biar lidah bicara itu boleh ku jadikan pedoman, menyonsong angin membelah lautan.
.....Salam...

1 comment:

Anonymous said...

berjalan, berlarim berenang, terkentut,,, senua tu lumrah. jangan bangga kalau kentutmu busuk. jangan temberang kalau baunya teruk apatah lagi bunyinya seperti beruk!!!