Thursday, December 17, 2009

dia datang...dengan lenggang-lenggoknye...

huhuhuhuh...nampaknya ada seekor mamat cuba nak layan blog ni mengikut rentaknya. konon nak mengajar kot tapi malangnya 'cikgu' tu cuma tahu berkata-kata tanpa memperkenalkan diri.
resah? ni soalan dia untuk aku sebab dia rasa dia berjaya membuatkan aku resah. dia rasalah. aku? aku seronok sebab ada juga yang sudi memberi perhatian pada 'sampah' aku kat sini. so untuk menghargai 'sumbangan' dia aku dedicatekan post ini untuknya. semoga dia bergembira.
ops sebelum terlupa, pesan ali kawanku untuknya. 'cikgu', tikam tu dalam bahasa melayu bermaksud menusuk sesuatu benda (selalunya yang tajam seperti pisau) ke dalam sesuatu. selain itu boleh juga digunakan untuk aspek judi seperti tikam nombor atau cinta seperti menikam kalbu. jauh sekali digunakan sebagai kata ganti BALING...

kantoi la lu bro...!!!!!

11 comments:

Anonymous said...

awatnya nama ali hang tak highlite bagi bold kaler merah font 20? <-- baca ikut loghat mami jarum ye... hihi...

"cikgu" tu sebenarnyer tak der ler berani sangat. berani HIDDEN ye ler.. memanjang invisible.. hehe.. sapa terasa tergigit bijik kopi.. dia la rasa pahitnya..

kalau berani sangat.. dari tadi lagi dah letak nama kat sini.. dasar "cikgu" tak der telur...

YANG BENAR,
SI BATU API
Dj_Diddy...

haha... mak aii... si batu api lagi tu...

Badboyz said...

telur mahal kot sekarang ni ali.. tu lah sebab orang tak tunjuk merata..sembunyi je.. takut ayam sambar..
apapun, buat 'cikgu' anonymous..(macam ikan paus je kan), selamat datang ke dunia sembang tanpa sempadan ni. saya hargai komen anda kerana anda membuktikan yang suara guru pedalaman memang terdengar walau sayup je orang memandang..

Anonymous said...

patutlah imej guru sekarang tidak habis-habis dalam media sebab adanya guru macam ini yang anggap diri sebagai pendidik bangsa. tetapi sedihlah lihat dalam diri sendiri masih berlingkar dengan masalah diri yang tidak selesai.

Badboyz said...

aah la..macam empunya yang berkata juga..asyik-asyik mencari masalah..mengungkai permasalahan orang sedangkan pada diri tidak terlihat betapa busuknya hati yang terpalit dengan noda hasad.. tengik dan berbau dengki..huhuhuhuh...

cayalah anonymous.. jawab awal sket..rindu kalau lama sangat..

Anonymous said...

terpulang.... tak kuasa nak bertekak... carilah kebenaranNya dalam Al-Quran kalau tidak bukalah Alkitab tak ada juga terimalah Hukum Karma.

Badboyz said...

aik...lagak ustad plak kali ni. selalu lagak pencuri, penceroboh atau pendatang tanpa izin.. takpelah.. sebelum ko pegi lanjut dengan mukadimah ko cermin sket diri tu dulu.. tak semua yang ko kata tu ditujukan pada aku.. aku rasa ada yang ko kata pada diri ko sendiri kan. dari segi karma ni, ko faham ke karma tu ape? jangan cakap je beb sebab word tu mendalam maksudnya.. bukan setakat pembalasan..
jangan tak pasal-pasal ko tetukar lagi macam 'tikam' tu.. malu beb..

Badboyz said...

and satu lagi.. ni sape yang mula betekak ni? aku tak kacau ko.. aku tak masuk tanpa salam kat blog ko.. menyeranah tanpa perkenalkan diri.. takut aku kondem ko kat fb atau e net ke? dah nyalakan api, simbah dengan minyak, pastu marakkan dengan gas...hujung-hujung kata tak tahan panas? apa ni bro? nak menyelam pun pastikanlah tabung okseigen cukup.. jangan main redah je.. tak best lah borak ngan ko ni..

Anonymous said...

tak best borak dengan dia.. meh ko borak ngan aku roy.. pandai jer dia cakap takut ludah kat langit.. takut kena diri sendiri la.. skang dia yang dok ludah ke langit.. masuk dalam lobang hidung dia.. baru dia sesak nafas.. dah tak der idea dah nak kenakan orang..

diri sendiri tak betul nak betulkan orang lain.. ee.. cikgu penceroboh macam tu la yang x patut jadi cikgu... SETUA mana pun ko... SESENIOR mana pun ko.. kalau perangai cam haprak.. tetap juga ko jadi haprak..

-DJ_DIDDY-

Badboyz said...

ntahla dia ni ali. gila talak ke gila nama.. takpun gila meroyan.. masuk rumah orang melalak pastu cakap tak tahan kat situ bising..dahla masuk tak bagi salam .. takut orang kenal.. takut orang ungkit kat tempat ramai orang kenal dia.. tak paham aku perangai cikgu tikam menikam ni..

Anonymous said...

direck translation iban -> melayu kut. tikau -> baling. rasa aku la



shahrir
s.39328
(malas nak log in)

Badboyz said...

ala sharir..tu berani komen je...tak berani bagi nama.. tapi best gak..bole tau betapa penakutnya cikgu spisis macam dia.. berani masuk kandang orang tapi pakai topeng pasal takut kena serang..huhuhuh.. apapun, bole blah sama dia!